TOMMY

Reprizirao sam TOMMY Kena Russella, ekranizaciju čuvene rok opere grupe The Who. Da u filmu nema poznatih ličnosti za koje znamo da su danas stare ili da više nisu žive, ovaj film ima svežinu kao da je izašao jutros. Russell je veliki reditelj i jedan od onih koji se mogu reprizirati bezbroj puta.

TOMMY sam prvi put gledao kao dete i bio sam impresioniran. Drugi put sam ga gledao kasnije i bio mi je opet impresivan ali mi muzika nije prijala. Sada, prosto nije mi muzika postala prijatnija i zanimljivija ali mi je nekako manje važna.

Iznova sam impresioniran stilskom iščišćenošću filma koji je sav dat u muzičkim numerama, bez varanja, bez dijaloških scena, sa dramom koja se ispoljava bez kusura, isključivo kroz pesmu, kroz hiperestetizovane klipova koji idu iz teme u teme ali i dalje imamo celovitost filma, imamo ideju koja je monumentalna, i izuzetne izvedbe raznih ljudi, naročito onih koji se javljaju kroz ceo film, kao Ann Margaret u ulozi karijere i Olivera Reeda koji je takođe pružio nešto vrlo posebno. Glumačka karijera Rogera Daltreya me nije činila srećnim, ali kada vidite ovaj film shvatite zašto su reditelji verovali u njega.

Višeslojnost priče ispraćena je stilskom kompleksnošću, znakovitošću elemenata u kadru koji su na nivou složenosti neke sofisticirane pozorišne predstave. Propulzivnost i kinetičnost dešavanja su takođe na najvišem mogućem nivou - snimala su čak tri različita čoveka a ponovo je celovitost očuvana.

Lesterovi filmovi za Beatlese su nešto posebno i imali su sinergiju dve umetnosti, njihove i Lesterove. U slučaju The Who - govorim iz pozicije nekoga ko nije fan benda - imamo posla sa filmskim remek-delom koje čini karijeru benda i ne možemo taj film izdvojiti iz ukupne mase njihovog inače izvanredno istorijski važnog opusa. Malo koji bend je dobio ovakav film koji u spoju sa muzikom praktično postaje gesamtkunstwerk.

* * * * / * * * *

Коментари

Популарни постови са овог блога

LOVE TO LOVE YOU, DONNA SUMMER

MONSTER ISLAND

I'M STILL HERE